Isännöintipalvelun laatu on aina henkilökohtainen kokemus. Taloyhtiön vastuulla oleva järjestelmä voi rikkoutua, sattuu vesivahinko, varkaus tai tulipalo. Yhteydenoton lähtökohta on monesti jo itsessään harmistuttava ja asukkaalle tärkeä. Silloin viestin vastaanottajan isännöitsijän on oltava hereillä.
Kaikkiin ongelmiin ei ole suoraa vastausta, eikä tarvitsekaan. Isännöitsijän tehtävänä on kuitenkin aina selvittää epäkohdat ja palata asiaan. Näin asukas tuntee, että hänen asiaansa kuunnellaan ja käsittely etenee.
Unikolla lähtökohta on, että puhelimen soidessa siihen vastataan. Mikäli muut haasteet pitävät kiireisenä, laitetaan viesti soittajalle ja soitetaan aina takaisin. Sama koskee sähköpostia.
Unohduksia toki sattuu, jolloin käsi on nostettava pystyyn ja vastuu kannettava. Unikolla tekniikka ja järjestelmät auttavat vähentämään inhimillisiä virheitä ja vasteaikaa merkittävästi.
Riita-asioiden hoidossa on muistettava, että asioilla on aina vähintään kaksi näkökulmaa ja yleensä tunnelatausta mahtuu mukaan kiitettävästi. Isännöitsijän yleensä löytää erimielisyyksien polttopisteestä. Yksittäisen osakkaan ja taloyhtiön edut eivät aina kohtaa ja isännöitsijä joutuu neuvomaan hallitusta ikävienkin päätösten teossa. Arkaluonteisten ja haastavien asioiden hoidossa keskeistä on aina ratkaisuhakuisuus, taloyhtiön etu, sekä voimassaoleva lainsäädäntö. Suoraselkäisyydestä ja toimeen tarttumisesta onkin vuosien varrella muodostunut palvelumme kulmakivi.
Unikolla isännöinti on sitä, että asiakas tavoittaa isännöitsijän tai isännöitsijätoimiston edustajan tarvittaessa ja luvatut asiat viedään asiantuntemuksella maaliin asti. Laadusta emme tingi, mutta palvelua voimme aina parantaa – yhdessä!
Helpottaa kummasti yhteistyötä.
PAULI RATU
Toimitusjohtaja
Isännöitsijä IAT, PerusTEK
029 1700 661
pauli.ratu@uniko.fi